lördag, oktober 14, 2006

En helg som vilken annan...

Vaknade i fredags. Såg på klockan att jag hade 10 minuter på mig innan jag skulle börja undervisa i Södra Sandby, 6 kilometer utanför Lund...

Insåg snabbt att det inte skulle gå men gav det ett försök! 28 minuter senare stegar jag in i musiksalen. Rätt nöjd faktiskt. Hade på dessa kärnfulla minuter hunnit:
  • Vakna på riktigt
  • Göra mig i ordning
  • Gå till vårt parkeringshus
  • Köra (faktiskt inte särskilt olagligt) och
  • Ringa till skolan och förklara läget...

På fredagskvällen var jag på Calaisas releasefest på Chokladfabriken! Mycket trevligt...

Lördagen började med att vara flytthjälp till storebror för att följas upp med kvalspel med Ravi If. Mot Mörarps If. Förlust med 5-1 och spelet i division 7 fortsätter. Men gör jag?

Därefter sågs Helsingborgs IF kryssa mot AIK på TV4. För att toppas med en pingisturnering på Musikhögskolan. Jag kom tvåa men förtjänade det inte. Borde kommit trea eller fyra! Du är bättre Mårten...

Så nu ser jag med spänning fram emot vad söndagen har att erbjuda och hoppas att det finns något utrymme för att ta igen sig så här på den heliga vilodagen!

Over and out!

Inga kommentarer: