lördag, januari 06, 2007

Tillbaks i Malmö.

Så! Nu är jag hemma i kära Malmö ett tag. Har flängt runt en del i Skåne och Småland under jullovet men nu är jag dock hemma... Julafton och mellandagarna spenderades i Kivik, nyårsafton i Malmö och dagarna efter det i Solberga, Småland.

Nyårsafton var till stor belåtenhet med allt vad tillhöra skall: god mat, gott sällskap och naturligtvis fyrverkerier. När klockan började närma sig 03.30 den första "dagen" år 2007 var det så dags att lämna festen och bege sig hemåt. Problemet var dock att både jag och Helena kände oss pigga som mörtar och trodde inte att vi skulle kunna somna särskilt snabbt. Därför beslutade vi oss för att köra upp till Solberga på natten. Istället för att köra kl 10.00 på morgonen och vara framme kl 14 körde vi ur Malmö kl 03.53 för att anlända i de snålas landskap kl 08.00. Rätt bra idé måste jag säga nu i efterhand! Visserligen var vi naturligtvis väldigt trötta efter 22 timmars vakenhet, varav (minst) 4 av dom i koncentrerat tillstånd, men fördelen var att vi slapp all trafik och att vi faktiskt var på plats innan vi hade tänkt att köra från Malmö. Hursomhaver, tidernas längsta beskrivning av en resa utan någon egentlig punchline men, men...

Veckan i Småland såg ut som det oftast gör. Väldigt mycket lugn och ro, sällskapsspel, korsord, god mat (tack Enni) och umgänge med diverse syskonbarn. Mycket trevligt alltså!Något jag särskilt kommer ihåg var på tisdagkvällen när Helena såg över axeln på hennes pappa Bertils korsord och säger:

-Men pappa! Du kan ju inte bara skriva i så där, du måste ju kolla dom andra orden också.

Detta varpå Bertil svarar:

- Men det passar ju.

Det ord som Bertil tyckte passade var "Visst". Och synonymen var "Starkt uttryck".
Låter inte som "visst" i mina öron, hehe... Efter lite noggrannare rättning blev det "värst". Gött Bertil! Äntligen nån som ligger på samma nivå som jag när det gäller att lösa kryss. Jag tycker att det är skitkul men har lite för dåligt tålamod bara.

Imorgon, eller idag egentligen ska det spelas inomhusfotboll i Simrishamn. Riktigt roligt! Ravi ska möta Brantevik, Ystad och så Kivik. Klubben som alltid kommer att ligga mig varmast om hjärtat. Men naturligtvis kommer Micke Larsson, Sillen, Mattias, Micke Lilja, Beng-ha, Alex, Arvid, Micke 5-7 och jag att göra vårt bästa för att försvara de röd-vita färgerna. Vi e bra vi, vi i Ravi! Kamratcupen. Here we come!

1 kommentar:

TvillingTur sa...

Fint att ha dig tillbaks, dags att ses och absolut dags för sullebulle. Lycka till i kamratcupen och visa nu vart raviskåpet ska stå. längst upp på pallen alltså.