tisdag, maj 01, 2007

HIF-Elfsborg

Ja, nu kommer det ett sånt där tradigt fotbollsinlägg igen. Men jag kan helt klart konstatera att mitt liv är just nu prägls minst lika mycket av fotboll som av musik. Tidigare har det varit mycket musik och fotbollen vid sidan av men nu är det tvärtom. Är det inte Korpen så är det Ravi och kollar jag inte på La Liga så kollar jag på Allsvenskan. Men jag kan inte säga att jag saknar musiken. Den kommer jag garanterat tillbaks till, om inte via jobbet så säkerligen via mitt nya musikprojekt med min goda vän Hannes.

Så om ett par timmar bär det iväg till Olympia för att se dom rödblå hjältarna ta emot ett segertaggat Elfsborg. Usch, jag vill inte vara pessimistisk men det har inte sett helt 100 ut om man håller på HIF. En enda vinst och två loos. Plus att typ hela startelvan är borta i dagens match. Men vi får se! Allt kan hända i fotboll. Bollen är trots allt rund. Man måste kämpa som ett lag. Ta en match i taget. Man måste koncentrera sig på sitt spel. Måste våga hålla i bollen. Och använda kanterna.

Ja allt det där och att hålla tummarna. Må bäste lag vinna! (HIF)

Inga kommentarer: