tisdag, juni 19, 2007

Citat är ju alltid kul...

Sen i julas har det sagts en del klassiska citat på mitt jobb. Dels i skolan och dels i Gambia under sportlovet. Av någon anledning blir det väldigt ofta sexrelaterade citat som blir bevingade så det får ni helt enkelt stå ut med. Vissa citat är inga felsägningar utan bara saker som jag bara måste komma ihåg.

Annette till Daniel (16 år) efter ett väldigt varmt genrep i skolans matsal. Daniel leker med en pump varpå Annette ganska högt säger: "Daniel, pumpa mig!"

Petter i Gambia: "Ge mig ett sprut i handen", (menar handsprit för att undvika bakterier), "man måste göra jobbet", "Bullxxx, bullxxx, in och ut!"

Jocke på "Sista natten": "Pissad val!!!" (ett konstaterande om konstiga isländska seder)

Annette om hur många syntar man vill ha i klassrummet: "Det bästa är ju sex"

Jag i Gambia: "Sweeeeeet", "Aah, du din gamla hästaballe", "Jag har ingen aning" (fast det har jag ju egentligen)

Macke i Gambia spelandes Texas hold 'em: "Knekt, sju". Svar på tilltalet: "Macke, det är du!" Hmm, Tobbe vad säger du. Har man en "tell" på honom, eller?

So far, so good! Imorgon, oj det är visst idag, har jag min sista jobbuppgift innan sommarlovet är igång. Inte så betyngande dock. Musikbörsen ska besökas och pengar ska brännas för att musikundervisningen ska bli så bra den bara går läsåret 07/08. Great! Ses snart igen!!

Inga kommentarer: