söndag, juli 08, 2007

Jaja, jag vet!

Jag ska sluta ligga på latsida och inte göra fler "kolla-in-den-här-websidan-som-ni-förmodligen-redan-har-kollat-in"-blogginlägg..

Det är ju så att man faktiskt inte riktigt hinner med i det snabba sommartempot när det gäller att blogga. Har till exempel nu på sistone hunnit med att vara på den bissaraste konsertupplevelse i mitt liv. George Clinton på Tivoli i Köpenhamn! Jag, Mårten, Henke, Emil och Linn begav med snabba steg till Tivoli för att få se en av funkvärldens allra största hjältar. Och detta är alltså inte vem som helst. Utan grundaren av tunga funkband som "Parliament" och "Funkadelic" och med dom ännu tyngre titlarna "The Prime Minister of Funk" och "The King of Interplanetary Funksmanship". Så ni förstår ju att förväntningarna borde vara höga.
Som tur är så är ju mina medresenärer inga direkta nybörjare när det gäller "jag-har-varit-jäkligt-bra-i-tiden-och-tänkte-kolla-om-det-funkar-en-vända-till, vad-sägs-om-en-Europaturné-kanske?"-konserter. Puh! Så min goda vän Mårten var noga med att ta ner mina förväntningar på jorden. Och tur var väl det! Väl på plats svängde det på rätt så bra och det skulle det visa sig göra i omgångar under kvällens gång. Svänget och klassiska funkfraser som "Make My Funk the P-funk, I Wants To Get Funked Up", "Get Up For The Downstroke" och "Give Up The Funk" varvades de mest konstiga och konstlade musikstycken. Det som nog toppar listan var när George, alltså George fucking Clinton alltså "The Prime Minister of Funk" och hans band beslutar sig för att avsluta med någon slags 50-60tals medley bestående av hits som "Roll Over Beethoven", "Lucille" och många fler. Jag och Mårten titta de på varandra och gapskrattade! Innan detta har vi dessutom sett en gitarrist endast införd blöja, George tända på en joint och le med sitt 70-åriga leende, GBL-mick-gitarrsolt från helvetet, pianosolot från helvetet som får mig att framstå som Henke Hansson. Ja jäklari. Vilken kväll! Men glass var god..

Och så har jag förresten varit på bröllop! Grattis min fina fina vänner AnnaKajsa och Tobias som numera båda kan titulera sig det mäktiga, coola, suveräna, ärofulla och valkända efternamnet Svärd.

Och jo: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1114606,00.html
Nej just det det skulle jag inte göra! Aja, skit i det.. Här är dom nya underverken. Skönt att det inte blev jenkarnas Frihetsgudinna eller fransosernas Eiffeltorn!

Sommarkram och Wimbeldonfinal på er!

Inga kommentarer: