onsdag, september 26, 2007

Tankar kring min blogg //slash// mitt liv..

Eller webblogg, web+logg, som det egentligen heter..
Vad är det egentligen? Eller framförallt vad är detta för en blogg? Limpistol.blogspot.com alltså.

En väldigt tråkig blogg fick jag höra idag. Något som jag nog är villig att hålla med om.. För inte är den särskilt nyskapande. Eller innehållsrik. Eller rolig. Eller ens särskilt välskriven! Det får mina kompisarr stå för, läs: golvpuka.blogspot.com.

Det har handlat löjligt mycket om sport och framförallt fotboll i alla de former. På senare tid väldigt mycket om mitt eget fotbollslag på Österlen, Ravi.

Min blogg är PK. Ett uttryck som jag hörde på radio på vägen till jobbet i våras. Politiskt korrekt. Intetsägande och neutral. Vill inte trampa någon på fötterna eller sticka ut med åsikterna särskilt mycket på något håll. Det blir ju lättast så. Annars kan man ju anses vara annorlunda och det vore ju en katastrof! Eeh, ja, eller nåt.. Suck! Ja, tråkig med andra ord..

Och ju mer jag tänker på det så är hela mitt liv så här. Neutralt. Jag är en kille som väldigt sällan hamnar i några större konflikter. Flyter runt lite sådär och lyckas väl medel/medelplus med det mesta jag tar mig an. Känner mig väldigt lyckligt lottad både i privatlivet och i arbetslivet. Min personlighet speglas uppenbart i mitt skrivande.

Nej, egentligen vet jag inte vad jag vill få sagt med detta. Förmodligen ingenting. Men det känns rättså skönt att få det sagt. Det är kanske så här det ska vara?

För just nu leker livet. Och jag känner mig oförskämt lycklig. Och tack för det alla fina vänner och släktingar.. Det är er förtjänst.

Tack för ordet och för att ni läst det mest privata och kanske mest pretentiösa limpistol-inlägget hittills!

Boomchakalak..

3 kommentarer:

TvillingTur sa...

jag tyckte om att läsa detta inlägg iallafall. så ursäkta dig inte, utan var stolt och glad ett seriöst och allvarligt menat gott ord. kram på dig vännen.

-tobias

Anonym sa...

Hej!
Tack för sällskapet på orienteringen. ;)
Mycket bra inlägg.. :)

// Anna.

Anonym sa...

fina fina Chrille! det där var fint att läsa! stor kram!!