måndag, oktober 15, 2007

Café Mys kl 16.42 idag.

-"Jag måste bara säga att du har en fantastisk färg på ditt hår!"
-"Åh tack vad snällt!"
-"Är det din egen färg?"
-"Jo det är det"
-"Ja själv har jag ju lite åt det hållet men inte alls lika fint som ditt. Det är bara till att gratulera!"
-"Tack så mycket för komplimangen!"
-"Det var så lite. Ha en fortsatt bra dag!"

Ja tänk så enkelt det kan vara att förgylla någons dag en smula.. Är det inte hårfärgen så kanske det är den nya tröjan, en bra genomförd lektion, maten, hur fint någon har städat eller bara att man gillar någons personlighet. Eller blogg. Nej mer komplimanger till folket! Ut och sprid glädje inför det kommande höstmörkret. Det kan behövas.

Här kommer några komplimanger ifrån mig till er som jag någon gång lämnat en kommentar på bloggen.

Mårten: Tack för en mycket bra, väl genomtänkt och underhållande blogg! Grym trummis..
Tobias: Tack för att du är en så god vän och för att jag fick vara Svantes gudfar. Det är en jättestor ära! Och "Två dagar vinter" är skitbra.
Sara&Mattias: Ni är så fina ihop! Fantastisk mat senast.. Vaknar ibland mitt i natten och tänker på den. Mmm!
Ola: Min hjälte i alla väder. Du är världens bästa vän! Kommer alltid att vara din följeslagare och fullkontaktskatarekompis! 32b..
Henke: Finns det en bättre pianist/keyboardist? Nej tamejfasen. Och jag känner honom! Sjukt bra solo på Alex examenskonsert! Sjukt.
Chrille: Du är grym på att sjunga och skriver låtar som inte hör hemma i demovärlden!
Mio: Du är en av dom mest omtänksamma personerna jag någonsin träffat..
Jonathan: You're great at making websites! And good-looking. I wish looked half as cool as you do.
Emma: Du är verkligen supertrevlig! Och bedårande söt. Precis som din lille son.
Sofia: Du är alltid varm och öppenhjärtad!
Andreas: Du är sjukt bra på saxofon.
Malin T: Som en syster till mig. Du är otroligt omtänksam och musikalisk! Grym sångerska, gitarrist, flöjtsit, pianist ja det mesta faktiskt..
Jenny: Snäll, snällare, Jenny!
Emilia & Anna: Så duktiga på att sjunga!
Alex: Ja du är helt enkelt bäst! Alla kategorier..
Mamma & pappa: (Har visserligen inte lämnat några kommentarer men jag vet att ni läser.) Jag är så stolt att ha er som mina föräldrar. Jag vill bli som ni är när jag blir förälder. Grymt coola!

Åh det kändes skönt! Nu vet ni det.. Nu ska jag steka pannkakor.

Fillibabba..

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah..solsken, du är så go.

Anonym sa...

Bockar å det djupaste. Go där.