måndag, december 31, 2007

Då var det dags..


.. för den enda dagen på året som berusade människor helt lagligt får springa runt på gator och torg med skarpladdade vapen! Smart idé..

Fyrverkerier må vara fina att titta på men att bränna (bokstavligt talat) så otroligt stora summor pengar det detta tycker jag är vansinnigt! Jag ska inte vara nån moralkärring och säga att man hade kunnat samla alla dom pengarna och skickat till behövande människor i diverse U-länder men visst fasen hade man kunnat gjort vettigare saker för dom? Till exempel skickat dom till behövande människor i diverse U-länder. Och vad är det vi firar med sådan pompa och ståt egentligen? Jo, det är ett nytt år! Jorden har på något outgrundligt sätt lyckats att fullborda ett helt varv runt solen.. Suck.
Nähä, nu ska jag sluta sura! Kvällen ska spenderas i goda vänners lag i Lund. God mat, gott sällskap och ett Nintendo Wii. Låter som en keps tycker jag!

Granat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stoffe, det låter som en nice kväll! Jag hoppas att det blir så också. :)
Jag kom att tänka på att jag inte hade checkat din blogg på ett tag, så jag kunde ju göra det och samtidigt flasha att jag faktiskt också skaffat blogg.
Ha det gött!
Gott nytt år!