söndag, juli 27, 2008

Är "efter" verkligen snyggare än "före"?

Hej! Och välkomna till slutet av juli år 2008.. Den månad som alltid går snabbast på hela året! Men mycket har dock hänt. Har kollat på Bruce Springsteen i Götelabooorg med Mårten och Helena, varit på bröllopsresa i Prag, varit på Kiviks Marknad, spelat på både begravning och dop, kollat på när Helsingborgs IF spelat bra fotboll på Olympia och besegrat två välspelande Stockholmslag, köpt hus (!) och mycket mycket mer förstås! Juli 2008 har också varit min hittills minst produktiva bloggmånad sedan starten oktober 2006. Men jag ska försöka att skärpa mig, hehe..

Ja och så till förklaringen på titeln. Inne på aftonbladet.se görs det reklam för en bantningsmetod som heter One Week. På en vecka kan man tappa 3 kilo och tjejen på bilderna höll på i 3 veckor och har då alltså logiskt sett tappat 9 kilo. Problemet är ju bara att jag tycker att hon utan tvekan var mycket snyggare innan One Week kom in i hennes liv. Vad tycker ni? Jaja, smaken är ju som bekant olika men fasen vet om ens den här tjejen var överviktig från första början.. Vad sänder detta ut för signaler till våra unga tje.. bla bla bla, nej jag ska bespara er all gammal prettomoral om medias påverkan på människor! Hur sann den än må vara..




Fett!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig! Grattis till hus förresten! Kram!