lördag, mars 10, 2007

Vintern rasat...

Fy viken härlig dag detta är... Vädret tillexempel! TV-utbudet ikväll tillexempel!
Nej nu känns det verkligen som att det är dags att byta:

Vinterjackan mot vårjackan (vårjackan är sjukt mycket snyggare)
Vinterskorna mot vårskorna (har inga speciella sådana skor men va fasen)
Snöslask mot SMASK
Hockey mot fotboll (som sportälskare svider det att säga att man inte vråldiggar om en sport men så är fallet med hockeyn. Visst är det skitball och kolla på OS och så, men jag tror att det egentligen handlar om att jag vill att det ska gå bra för ett svenskt landslag mer än att jag gillar själva sporten. Nej ut med skridskorna, klubborna, isen, pucken och dom testosteronstinna männen som helt plötsligt tycker det är okej att slå någon på käften bara för att underlaget är is och in med bollen, gräset, finterna och dom små pojkarna i shorts så blir i alla fall jag nöjd)
Fruktsallad mot mjukglass
Långbrallor mot shorts
Tjejer i trötta yllekoftor mot tjejer i tajta toppar
Förlovningsring mot vigselring
Soppkok mot picknick i parken
Let's dance mot Champions League-final

Och massa annat smått och gott som jag såklart har glömt!

Fred, kärlek och förståelse!

3 kommentarer:

Henrik sa...

Gillar att följande 2 punkter ligger intill varandra på listan:

Tjejer i trötta yllekoftor mot tjejer i tajta toppar
Förlovningsring mot vigselring

TvillingTur sa...

inte illa. vår åt folket. lite slutspelshockey först bara. sen så kan killarna få latja med trasan hela året ut. sol på dig vännen.

Anonym sa...

är det nu det händer, den stora giftningen? vad kul!!! du ska ha det bästa chrille, det allra bästa! ha den äran! jag vet inte vad man säger till nån som ska gifta sig, men jag är säker på att du ver vad jag menar. storkramar!!