onsdag, april 11, 2007

Gamla hederliga serier


Jag känner hur sjukt sentimental jag är nu. Har kommit in på en sida som heter: www.retrojunk.com Det är en helt okej sida, (inte mer) men den väcker en hel del gamla minnen. Här kan man gå in och söka på gamla amerikanska serier och filmer och se små klipp från dessa. Här trillade jag över gamla klassiker som: ALF, He-man, Thundercats och massa andra gamla godbitar.


Om jag blundar just nu ser jag mig och Alex sittandes på knä ca 68 cm från TV:n på en heltäckningsmatta i Färgaregården med varsin mantel gjord av en gammal snuttefilt knuten runt våra halsar och skriker: "By The Power Of Grayskull, I Have The Power!". Och förmodligen är det just därför som jag tycker att det var kul att kolla runt på den här hemsidan. Kanske inte den skrämmande höga kvalitéen på animationen som nästan ger mig en tår i ögat. Men visst måste man få vara lite sentimental ibland? Det mår man bara bra av tror jag! Som när vi av misstag hade fått med ett avsnitt av "Thundercats" genom att låta videon fortsätta spela in efter ett He-man-avsnitt och en helt ny värld öppnade sig! Thundercats! Cheetara, Snarf, Panthro, Nada & Luna, Wilykit, Wilykat, Tygra, Jaga och Mumm Ra. Jösses vad bra vi tyckte det var! Hade vi tyckt det om den hade kommit idag om vi var lika gamla som vi var då? Kanske, vem vet?


Nu när vi ändå är inne på gamla serier så måste jag passa på att fråga er en sak. Jag vet att vi såg en svensk serie eller en film som handlade någon planet där man inte fick skratta. Var det inte så? Är det nån som har sett den och vad heter den i sådana fall? Var det också samma serie som dom hade uppenbart klippt in en vanlig spindel, förstorat upp den och på så vis fått det att se ut som ett fruktansvärt skräckinjagande monster. Jag har ett svagt minne av detta men kan inte alls placera vad den heter! Tack på förhand om det är nån som kan hjälpa mig!
By The Power Of Kristianstadsgatan 11, I Have To Sleep Now! Natti!

1 kommentar:

Jonathan sa...

Deja vu!