söndag, maj 27, 2007

OJOJOJ!

Så var man gift. Och vilken dag! Började med en fantastisk vigselcermoni i Kiviks Kapell. Tobias Svärd och Andres Andersson spelade den av Tobias nykomponerade ingångsmarschen "26 maj". Otroligt vacker. Därefter var det Hanna Kappelin och Alexander Holmgrens tur att sjunga Rascal Flatts "God Bless The Broken Road". Alexander fortsatte sen tillsammans med Malin Törnqvist och den till brudparet nyskrivna sången "One". Inte ett öga torrt. Otroligt fint. Det hela avslutades med Dan Svenssons sommar/bröllopsdänga "Denna Dag". Däremellan var det ju naturligtvis ett vigselakt också med bland annat ett fint läst bibelord av allas vår storbonne Lars Wedin.

Sen bar det iväg till festlokalen där Mårten och Rebecka stod värdar. 83 gäster. Full fest. Grymt god mat lagad av Ravis egen kock Dan Nilsson. Utsökt!

Tal, sånger, filmer och uppträden avlöste varandra och jag och Helena var kung och drottning på Solevi. För en dag i alla fall. Tårtbuffé. Nattamat. Fyrverkeri. Brudvals. Funktrio (med gästspel). Dans. Presenter. Och allt detta med alla ens bästa vänner och släkt inom fyra väggar. Bättre än så blir det inte! Verkligen inte.

Dagen/natten skulle avslutas på Blåsingsborg. När vi kommer dit upptäcker vi att deras utomhusjacuzzi är påslagen. Och på rummet står två små champagneflaskor, två glas och en ask praliner. 38 grader i vattnet, ca 8 grader i luften. Och där sittor hon. Kvinnan jag älskar med hela mitt hjärta och ler mot mig och säger: Vet du om att jag älskar dig?

Facit.

Puss och kram på er alla!

Hälsningar / världens lyckligaste man

6 kommentarer:

Jonathan sa...

Hey man! thanks for inviting me to your wedding - it was rad. So, I was wondering, what are you and Helena going to be named now? In Britain naming is pretty predictable, with the wife taking the husband's name, or a double barreled combination of the two names, but Sweden doesn't seem to have any rules!

Ha det!

Ola sa...

Hallå där min fulkontaktskaratekompis!
Tack för att lilla jag fick vara med och dela din och Helenas glädje och kärlek! Ni är full ära! Älskar er båda, 32b. Mårten har förresten lovat att bjuda in till 32b snart, ska bli grymt att se en lägenhet på den magiska adressen. Pussar och kramar från mig till dig och Helena.

/Ola

TvillingTur sa...

Hej, hej och tusen tack för att vi fick vara med på eran fina, fina dag. Kunde inte varit bättre. Sicken mat, sicken cermoni och sicket brudpar. Lycka och framgång i tid och otid önskar jag er. Puss o Kram.

Anonym sa...

ojojoj säger jag bara, magiskt! grattis till er båda! stora kramar!!

Anonym sa...

Mitt solsken! Tack för att även jag fick vara med om er helt underbara dag. Du vet vad du betyder för mig och det gör så gott att se att du har hittat "the one"! Man ser det på henne oxå, ni är grymma! Helt rätt, fulländat. Önskar er allt gott och hoppas vi hörs snart! Kramellikramar till er!

Andreas W Andersson sa...

Japp, det var en riktigt, riktigt, riktigt fin dag! Tack för att vi fick vara med!

... Förövrigt tror jag Danmark vinner med 2-1 imorgon! Vi ses på tåget!

Allt gott!

/andreas