söndag, augusti 26, 2007

Söndag i TV-soffan..

Lite av något som skulle kunna likna söndagsångest kryper sig på mig. Dels för att det snart är dags att börja jobba men framförallt för den delade känslan jag har av ligga i soffan och titta på TV samtidigt som det är ett strålande väder ute. Jag är uppfostrad att vara utomhus när det är fint väder. Om man ändå är inomhus när det är fint väder kan detta kompenseras av att man gör något vettigt då. Exempelvis planerar eller städar. Ja, saker som måste göras helt enkelt hur vädret än ser ut.. Inte ligger och tittar på Friidrotts-VM i alla fall. Men sen vill jag ändå se det och då tar den lata, inomhus människan över och får som han vill.

Nu är det visserligen inte många minuter kvar innan Carolina Klüft har vunnit Sveriges första friidrottsVM-guld och tar Europarekordet med sig, (ja, jag sticker ut hakan och hävdar att hon klarar det, eeh..) så då kanske jag får lite fräscht syre i mina annars så insjunkna lungor. Skönt..

En promenad får det bli. En lång, skön sådan. Nån som vill följa med? Hör i sådana fall av er innan kl 15.15, hehe..

Ha det great i höstsolen! Fridens..

Inga kommentarer: